La psicomotricitat estudia el nen/a des d’una perspectiva indissoluble entre el cos i la psique, entre el moviment i les funcions psíquiques, entre la motricitat i els aspectes cognitius, emocionals i socials.
- A nivell afectivoemocional contribueix en el desenvolupament de l’emoció.
- A nivell motriuinstrumental afavoreix l’organització motiu: equilibri, control i dissociació de moviments, precisió i rapidesa.
- A nivell cognitiu desenvolupa el pensament.
- I a nivell social els infants aprenen a comunicar-se amb els altres mitjançant el moviment.
En definitiva la psicomotricitat:
- Afavoreix el coneixement del propi cos.
- Ajuda al nen a situar-se en l’espai i el temps.
- Millora les coordinacions motores grosses i fines, estàtiques i dinàmiques.
- Prepara les capacitats necessàries als aprenentatges bàsics com són la lectura, l’escriptura i el càlcul.
- Contribueix a la seva integració social.
- Fa sentir al nen més segur emocionalment.
Si voleu saber més, en relació a la psicomotricitat: definicions, tendències, maneres de treballar-la, experìencies a altres escoles, etc. cliqueu els enllaços que us presento a continuació.